Zdrowe odżywianie dzieci

Jako rodzice ponosimy szczególną odpowiedzialność, za nasze dzieci także w kwestii żywienia.

Nieprawidłowa dieta może przyczynić się do powstania wielu chorób, w tym do cukrzycy typu 2, coraz częściej jej występowanie obserwuje się już o dzieci w wieku szkolnym.  Musimy sobie zdać sprawę, iż kluczową kwestią jest ograniczanie dziecku słodyczy, produktów zawierających duże ilości soli i tłuszczów, czyli żywności typu fast food, a także gotowców. Cukier powinien być szczególnie eliminowany, ponieważ dodatkowo nadmiernie pobudza nasze pociechy.

Dieta dziecka powinna być bogata w warzywa i owoce, które są szczególnie pomocne przy budowaniu odporności Twojego dziecka.

Krojone w plasterki słodkościOstatnio głośno jest o soku z selera naciowego, powstał nawet ruch – celery juice movement, czyli osób, które dzielą się wiedzą, na temat korzyści picia tego soku. Seler naciowy wykazuje m.in. szczególne działanie przeciwwirusowe. Sok z selera naciowego powinno pić się na czczo. Dzieci pokochały jego smak , a jeżeli nie będziesz do soku dodawać liściastych elementów, zyskasz słodszy smak. Kolejnym napojem, który powinieneś podawać swojemu dziecku jest napar z imbiru. Jest to mieszanka, zaparzonego imbiru, cytryny i miodu, szczególnie zalecana jest w okresie jesienno-zimowym. Zamiast napojów gazowanych, czy kupnych soków podawaj dziecku wodę, najlepiej z cytryną, a także herbaty takie jak: melisa, czy mięta.

 

O ile dzieci lubią owoce, często pojawiają się problemy z jedzeniem warzyw.

Stoiska ze zdrowymi warzywamiStaraj się zatem przemycać różne warzywa, przygotowując sok czy koktajl. Staraj się codziennie przygotowywać świeże soki dla Twojego dziecka. Na podwieczorek serwuj swojemu dziecku pokrojone warzywa, które z chęcią zje np. rzodkiewkę, kalarepę, marchewkę.

Jeżeli chodzi z kolei o źródło białka, wybieraj mięso organiczne. Białko znajdziesz także w produktach strączkowych takich jak: fasola, soczewica czy ciecierzyca. Bogata w wapń jest także pomarańcza, oraz tofu.

Zamiast batona, czy innej słodkiej przekąski, dodaj do lunchu dziecka jabłko lub banan, który zawiera substancje pomocne w rozwoju mózgu.

Zadbaj także o odpowiednią suplementację dziecka.

Niestety w związku z tym, że żywność  zawiera coraz mniej składników odżywczych, musimy zadbać i o ten zakres. Dla dzieci szczególnie polecane są takie suplementy jak witamina D3, cynk organiczny, witamina b12 oraz witamina C,  na przykład pochodząca z owoców dzikiej róży.

Im częściej Twoje dziecko będzie miało styczność ze zdrową żywnością, owocami i warzywami tym szybciej się do nich przyzwyczai i je zaakceptuje w swoim menu.